Ningú oblida un succés, una paraula, una actitud.
Ningú oblida una ofensa, una tergiversació, una suposada mala mirada.
Ningú oblida una mentida, un engany, una infidelitat.
Ningú oblida un amor de joventut o de qualsevol edat.
Si per ventura, aqueix suposat oblit s'aparca, torna a sorgir en un altre moment de la nostra vida. En un altre moment proper o llunyà. Per a ferir o per a riure. Però no hi ha oblit.
La selecció i posada al dia dels oblits, ve donada per les circumstàncies del moment. I clar, tan a conte, tan a propósit, que de ser bons, llavors felicitats, alegries i balls.
Quan és un oblit dolent. Quan és un oblit revingut, aqueix sol ser de mortificació i de venjança.
Oblidar, mai s'oblida.
Els humans tenim molt desenvolupada la capacitat de reconvertir els oblits en realitats actuals.
Rescatada de l'oblit una ofensa, cadascú a la seua conveniència, creu que la seua raó és la raó. Quan una raó vol convertir-se en absoluta, sense deixar a l'altra raó un àpex d'ella, llavors no hi ha raons per a seguir.
Una raó ha d'acceptar una part de la del seu oponent. Si no és així, no hi ha eixida. Una de les raons es converteix en esclava, ja que accepta tota la càrrega.
Si la raó que es vol imposar ve d'un oblit revengut, llavors ja, cadascú té la
seua interpretació. El temps i la distància del fet, tan difuminat per a les
parts, és un altre fet molt diferent.
El repartiment de la raó o la sense raó d'una ofensa, serà o no serà, si hi ha voluntat de resoldre la vella ferida.
Quan dos o mes, no coincideixen i s'atribueixen tota la raó o la sense raó, i no hi ha mitjà d'arribar a distribuir-les, llavors, que eixida hi ha?.
Rescatat de l'oblit un fet feliç, una relació, un moment sublim, un èxtasi, una
simple olor a brisa marina. Que siga un o al costat d'uns altres, no serà motiu
de discrepància. Sera motiu, si cap, deformantlo, i agrandantlo en bellesa,
en el què tots coincidiran, va ser esplèndid.El repartiment de la raó o la sense raó d'una ofensa, serà o no serà, si hi ha voluntat de resoldre la vella ferida.
Quan dos o mes, no coincideixen i s'atribueixen tota la raó o la sense raó, i no hi ha mitjà d'arribar a distribuir-les, llavors, que eixida hi ha?.
La distribució o grandària del fet extraordinari, no serà motiu de discussió o
sense raó, doncs tots acceptaran el més alt grau de bellesa.
En canvi en l'oblit rescatat, feliç i satisfactori, tinc la raó en el 100%.
I ara que tinc la raó en el 100%. Ara amb la mà dreta. Amb la mà, amb la qual acaricie …. ara escric, que he d'oblidar.