SEAT 1500 |
Sempre m'ha agradat la
velocitat. Sempre m'ha agradat conduir. Quan en la meua família algú tenia un
cotxe, tènia que tancar-ho bé perquè allà anava jo a assentar-me al volant, fre
sacsejat, accelerador dóna-li que dóna-li, canvi de marxa. Volant a l'esquerra,
volant a la dreta. Vaja que magrejava bé
els distints comandaments.
Renault 12 |
A la nit, al llit, agafat d'un volant imaginari, devorava quilòmetres d'asfalt, amb dos mans o amb una, i el colze en la finestreta. Somiava primer amb el Seat 1500, després amb el Renault 12, després amb el Renault 5. Per fi quan ja vaig tindre carnet, per sant Josep de 1976, va entrar en ma casa el Renault 6, A-8018-AJ. Sempre pensant en el transport de l'hortalissa de Canoret.
Amb aquell cotxe, fins a la
mili, vaig ser amo i senyor. Quan el meu papa va tindre el carnet, va ser el fi
del senyoriu.
Però en 1978, ja el Seat 127
de segona mà, A-2358-AF, eixe va ser el meu cotxe de llibertat. Després van
vindre el Ford Escort 1.3, i els dos Renault Exprés.
Com es veu, tots vaen ser vehicles
d'alta gamma, gran cilindrada i de molt reprís. No obstant això, no em vaig alliberar d'alguna multa per excés, poques,
però alguna vaig tindre.
En poques setmanes a mi i en
el meu entorn s'han facturat 1000 euros i quatre punts, tot per excés de
velocitat i detectat per radars mòbils.
I amb la teoria que tinc sobre l'assumpte,
m´anomenaran Vicent l'exagerat i altres
de partidista o sectari. I és:
-
Estaran amb mi que hi ha més Guàrdia Civil de
Trafic que abans. Abans?. Sí home, abans
de don Mariano.
-
Se suposa que li donarem la culpa a Zapatero,
perquè el agents es formarien per orde de l'anterior Govern. No crec que
s'hagen format en sis mesos.
-
La crisi, que afecta tots, i a les arques
del govern, molt; ha propiciat que, pel
bé dels espanyols, financem part de la crisi amb les nostres presses.
-
La ubicació dels senyals de prohibició de
velocitat, han sigut dissenyades per algú alié al fenomen del tràfic, mes bé ve de l'escola, “com col·loquem els
senyals per a caçar als incauts conductors”. Perquè és evident que en alguns
trams provoca retencions i caravanes, mes perilloses que
10 o 20 quilòmetres per hora més.
-
Les Comandàncies de la Guàrdia Civil de
Tràfic, seran en estos dies un focus.
Els agents carregant els remolcs de talonaris de multes. Apostant
qui ficarà mes euros en la vidriola del
don Mariano. No debades el cartell de la porta de Sala d'oficials, deu resar: “Agent, salva a Espanya com sempre has fet”.
I ho firmaria un cert “Duc de Montoro
Fumat”.
-
I com a caçadors furtius, col·locats i
camuflats, esperen que passen les caravanes de conductors incauts, que a la
vista del senyal de 80 reduïxen a 100, i
el dissenyador que és molt cuc, col·loca una altra a escassos metres amb
una prohibició de 60. Amb el que el conductor reduïx a 80. Ui!. Una foto. I
allà mes avant esta l'educat Guàrdia Civil, que no et diu, “so panoli t'he
caçat”, perquè hem dit que és educat, que si no.
-
I quan li dic, no gràcies, no firmaré, … Ui! , es queda mirant incrèdul del
desvergonyiment de l'infractor. Què ho posa en dubte?. No senyor agent, no. És
per no posar el nom de la mare de don
Mariano.
Radar al bar Parra - Agents a la Barraca - Vicent multat |
Senyors, quan vullguen els demostre
que les senyals estan col·locades perquè còmodament els agents atrapen fins a
un Ferrari, quan els seus ocupants van de passeig per La Malva-rosa a prendre
un gin-tonic i un Fra Angèlic, al Vetles i Vents.
I no s'ha fet ni cas per
este govern del que deia el president d´honor del seu partit: "a mi no
m'agrada que em diguen no pot vosté anar a més de tanta velocitat, no pot vosté
menjar hamburgueses de tant, no pot vosté menjar açò, deu vosté menjar açò, deu
vosté evitar açò, no deu vosté beure açò i a més a vosté li prohibisc beure
vi'... no, no, mire vosté, eixa no és la solució...".
Precaució llavors, perquè no
se'n va a l'evitació de l'accident, si no a la recaptació evident.
Cap comentari:
No es permeten comentaris nous.